lunes, 18 de noviembre de 2013

EDUCACIÓ LLIURE?

A partir de la xerrada aneterior de la Violeta Guinart, la classe va quedar sobtada davant tal innovació.
De fet, mai havíem imaginat un model d'escola com aquell. Era totalment obstracte i fins tal punt, ho vam trobar incoherent.

Estudiem, llavors, per finalitzar amb el tancament de dubtes sobre aquest nou model educatiu, els plantejaments i avantatges que aquest ens proposa:

L'EDUCACIÓ LLIURE 

Actualment ja existeixen diferents escoles d'educació lliure i viva. De fet, consta d'aules construïdes com a escoles educatives amb el model actual, tot i que amb diferents modificacions:
Les aules són més grans i amb més espai per la creativitat dels infants. Consten de diferents espais simbòlics on poden desenvolupar cadascuna de les seves necessitats d'aprenentatge. Això sí,  per lliure elecció de l'infant, sense obligació del tutor.

D'aquesta forma, citada ideologia defensa que afavoreix l'aprenentatge de forma inmensa, ja que el nen té més facilitat per questionar els seus dubtes, i desenvolupar-se segons els seus sentiments i emocions.

Així doncs, es valora per sobre de qualsevol altre ensenyança, les necessitats que un infant ha de requerir durant el seu període d'infantesa i només aquestes, no més. En aquestes escoles desenvoluparàn, sens dubte, la seva seguretat emocional, l'autonomia i l'autoregulació, el moviment espontani, els propis límits i no els establerts, el propi reconeixement, amor i autoestima.



1 comentario:

  1. Vist.
    Has de corregir dos errors: "altra" ensenyança (és femení, però crec que no és correcte); "immemsa", doble ema; "desenvoluparan" sense accent...

    ResponderEliminar